8.12.06

YUH!

Basından:
Büyükşehir Belediyesi kent merkezindeki trafiği rahatlatmak için bazı bölgelere girişin paralı olmasını istiyor...
"Yuh" demek istiyorum çünkü içimden başka birşey söylemek gelmiyor...Londra'da Stockolm'de falan böyleymiş de, trafik %40 azalmışta...Dünyada 4 şehirde var böyle bir uygulama ve bu şehirlerdeki insanların gelir düzeyleri bir yana, ulaşım imkanlarını da göz önüne aldılar mı acaba sayın yetkililer? Böyle konular yazmayacağım diyorum ama insan bir yerden sonra zıvanadan çıkıyor...Adamların örümcek ağı gibi metrosu var, sakince binip istediğiniz yere gidebileceğiniz otobüsleri var, bizde ise otobüsten veya tramvay/metordan çıktıktan sonra en yakın hamama gidip kese attırmanız gerekiyor...Böyle şeylere kafa yoracaklarına, birilerini zengin etmek için senede 4 defa kaldırım yeniletmeseler de, çukurlarına düşe kalka üzerinden geçtiğimiz yolları düzeltseler, mantıklı kavşaklar ve göbekler yapsalar, metroyu heryere taşısalar, yok olmaz...Niye? Çünkü biz bunu haketmiyoruz...Bizim kendi insanına değer veren ülkeler kadar raconumuz yok, ne yapsalar yeriz, onu da kabul ederiz...Haa o ülkelerin çoğu da sömürgecilik yaparak, kendi vatandaşlarını sömürdükleri ülkelerin muzlarıyla beslediler ama olsun...İstersek, paramızı birilerinin yandaşlarına yedirmezsek bizde de idare edebilecek şekilde bir yol bulunabilir diye düşünüyorum...Evimin yakınına metro gelse nie binmiim salak mıyım ben? Ya da otobüslerde halkı sapıkça birbirlerine kaynatmaya çalışmasalar niye binmiyiim otobüse?
Haa bi de taksimde mesela otoparka zaten eşşek yüküyle para ödüyoruz...Bi daha niye para alıyosunuz...
Metro vardı da ben mi binemdim :D
Bak sinirlendim gene gidiim sigara içiim, yarısı vergi olarak gitsin, olsun yarısına devlet tarafından el konulan ve karşılığında devletten hiçbi bok alamadığım maaşımla yarısı vergilendirilmiş kutsal tütün alırım gene...Taksime girerken de para veririm sonra...Evime girerken de...Sıçarken de veririm...Bokometre taktırırım...
Hayret bişi...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Efenim, bokometre fikrinizi çok beğendim. Eminim akıllarına gelmiştir, pek yakında uygulamaya geçer diye düşünüyorum... Ek olarak da "töbe töbe ve fesübhanallah" diyorum..