5.1.07

BARCELONA! -1-

Efendim söylemesi ayıptır yılbaşı ve kurban bayramı tatilini Barcelona'da geçirdim...Catalunya desek daha doğru olur...Baştan anlatayım...ETS'nin bayram turuna katıldık...Aynı turda benim iş yerimden Kerem arkadaşım ve eşi Merve ile karşılaştık...Daha doğrusu tura kayıt olurken karşılaşmıştık...Neysem işte, 30 Aralık Cumartesi günü 14.30'daydı uçağımız...Arabayla yola çıktık, Kerem ve Merve'yi de aldık, Bakırköy'e gidip aneylerin otoparkına bıraktım arabayı...Ordan taksiyle havalimanı...Uçağımız rötarsız geldi, sorunsuz bir yolculuk yaşadık...Ancak Atlasjet'in uçağında koltuklar çok sıkışıkmış yaw...Benim gibi sırıklar için uygun değil...Neyse, varselnoya bardık, pardon barselona'ya vardık...Biz en ucuz oteli seçmiştik kalmak için...Bayramda tur fiyatları 2 katına çıktığı için ve zaten tur parasını da zor denkleştirdiğimiz için tabii ki...3 değişik otel vardı...Dediğim gibi biz en ucuzunu seçmiştik...Gayet profesyonel bir şekilde havaalanında 3 ayrı rehber bizi karşıladı ve otobüslerle otelimize gittik...Turla sadece ertesi gün gerçekleşen şehir turuna katıldık, diğer zamanların hepsinde kendimiz gezmeyi tercih ettik...Her neyse, ETS'ye güzel organizasyonu için teşekkür ediyoruz, her ne kadar şehir turu esnasında kızların "çişşşşş" nidalarını duymamazlıktan gelseler de...Olan bize oluo soonra...
300 küsür fotoğraf çekmişiz sadece biz...Kerem'lerde de bol bol video ve foto var...Çok fazla fotoğraf koymicam, çok merak eden internette bulabilir bi sürü barcelona resmi...İlk olarak otelle başlayalım, otel sanırsam poblenau bölgesindeydi, en azından metro durağının adı buydu, "hesperia del mar" die geçidou heralde...Alttaki foto otelin yandan yemişi...Çok temiz ve konforlu bir oteldi...Ancak bizim odanın ısıtması bozuktu ve adamlar normal zamanlarda dahi çalışmak istemedikleri için, 4 gün süresince de problemi gideremediler...Yaw çok tuhaf insanlar bunlar, acaip relax ve yavaşlar...Fastfood'ları bizim normal restoran hızında, normal restoranları ise benim hızımdalar, inanmazsınız...Heryerde bi kuyruk bi kuyruk, kuyrukdakiler de hallerinden hiç şikayetçi değiller allam ya...Acımızdan ölecek hale geldik bazen...Neyse kimseye saldırmadık da itibarımız zedelenmedi...Otelin önündeki yol da sanırım sahil şeridi sonradan doldurma, zaten şehrin yeni yapılanan kısmında kaldık, şehrin heryerinde olduğu gibi burda da öküz gibi yollar ve kaldırımlar var...Trafik hiç yok, herkes kurallara uyuyor, araçlar yayalara saygılı, daha doğrusu araç kullananlar yayalara saygılı :) Muazzam bir metro ağı ve deli gibi kalabalık otobüsleri var, ama ferah gene de...Bir kere kalabalık yüzünden otobüsten indik, ancak o kadar kalabalığa rağmen bir fordculuk olayına şahit olmadım...Fotoğraf otelin önündeki kaldırımı gösteriyor...Yollar da kaldırımlar da pırıl pırıl, asfalt desen bal dök yala,

bazı yol çalışmalarını görünce"eyvah kadir topbaş" die bağırsam da, çalışma ortamını bile temiz tutmayı ve kimseyi rahatsız etmemeyi başarmış arkadaşlar...Herşey tıpkı bizim memlekette olduğu gibi yani anlayacağınız :) Otele yerleştikten sonra, ilk akşam kendimiz gezdik, ertesi gün de dediğim gibi turla sadece şehir turuna katıldık ki, zaten tur fiyatına dahildi, yedirmeyiz paramızı...Bu yazıyı bitiriyorum burda, devam edeceğim birazdan, sığmaz falan neme lazım, sosya-ekonomik açılımlarla geri döneceğim...Saygılar...