10.1.07

BARCELONA! -7-

Of ya, gezerken de yoruldum yazarken de...Gaudi'den devam ediyoruz...Zengin lavuun teki gelio dio ki Gaudi'ye, benim tepelerde arazim var maynak gibi, gel buraya bir acarbarça yapalım...Zenginlere buradan ev satalım....Villalar da otrusunlar...Ama her ihtiyaçlarını burada karşılasınlar, aşağı zavallı fakir insanların yanına gitmelerine gerek kalmasın...Demiş...İyi demiş o da...Önce kendisine oturcak bi ev yapmış...Gaudi'nin evi diye geçiyo(ilk foto)...Şantiyeyle ilgilenmek için...Orda 20 sene kalmış adam yaw, bi çivi de çakmamış şerefsizim...Hergün barcelonaya yürüyerek gidip gelirmiş...Otursana evinde kardişim...Neyse bi örnek villa yapıo...Okul yapıo...Park gibi bişi yapıo, bu park gibi şeyin bankları yekpare bütün bank boyunca sürüo ve hepsi seramik parçalarıyla kaplı(sağda 2. foto)...Efendim bu oturmaklı yerler, güzel görünmesinin yanısıra, rahat bir şekilde oturabilmek için de dötünüzü koyacağınız yerler bile belli...ÖÖle bi oturunca çok rahat oluomuş...Çok soğuktu ben oturmadım...Neyse bütün parkın çevresini kaplıo bu bank....Bu parkın ortası kumdan arkadaşlar...Ve altı çakıl taşıyla kaplıymış...Yağmur suları bu toprak-kum'dan emiliyor ve çakıl taşlarından süzülerek aşağıya iniyor...Peki nereye iniyor? Güzel soru :) Efendim o park, sütunların üstünde duruyor, 3. fotoya dikakt edecek olursanız, bankalrın arka tarafını görebilirsiniz...Merdivenlerden inip bu sütünlu yeri de görebiliyoruz tabii ki...Toprak kısmın altında bi su tankı yapmış adam...Bu tankı yaparken bi karşımı kullanmış...Yumurta da var bu karışımın içinde...Yosun tutmasını engelliyomuş...Mimar Sinan da aynı karışımı zamanında kullanmış ancak o, harç da devekuşu yumurtası kullanırmış...Daha dayanıklıymış...Bu teoremden yola çıkarak "Gaudi Türkmüş" diyemeyeceğimiz gibi, Mimar Sinan'ın da bir devşirme olduğunu hatırlatırım...Olsun...Neyse sütünlu kısma gidelim...Sütunların burası pazar yeri olarak tasarlanmış...Sütunların alt kısmı fayans yapılmış ki burda işte mesela hayvan kesilirse kanı temizlenebilsin diye...Ayrıca bu fayanslar gittikçe yükseliyor, perspektif yanılgısına düşmemiz için...Ayrıca dikkatinizi çektiyse bazı sütünlar yamuk...Sanırım yukarıdaki tankın eğik durmasını sağlayıp suyun belli bir yöne akışını sağlamış Gaudi...Hayır efendim o öndeki benim karım :)



Bu proje tamamlanamamış zaten adamlar iflas etmiş, tek örnek daireyi de avukatlarına olan borçları yüzünden ona vermişler sponsorlar...Hala o evde birileri oturuyormuş...Burdan çıkmadan önce birkaç resme daha gözatalım...

Parkın devamındaki dalgaları temsil eden tamamen doğal taşlardan yapılmış yamuk yer...Hayır alakası yok, yamuk yerlere bilerek koymuyorum karımın resmini:

Sütunlu ksımın tepesi:

Suların akıp ağzından döküldüğü Barcelona'nın simgesi halina gelen gayet sevimsiz kerttirenkele veya iguana:


Parkın dışındaki Gaudi evlerinden biri, önde Merve :)


Bunlar tabii belli başlıları, bunların dışında şehirde Gaudi'nin sayısız eseri var...Gidiip görmek lazım hepsini aslında...Yoruldum ben burda Gaudi'ye bir son veriyorum...Dali de görüşmek üzere...

2 yorum:

CHIC-HANDSOME dedi ki...

good year

volkan dedi ki...

sana da canim...her nerde yasiyor ve yasatiliyorsan...