6.1.07

BARCELONA! -5-

Efendim o tek başına duran kapıdan çıktıktan sonra ya da girmiş de olabiliriz, o geçidin altından geçtikten sonra diyelim, bir müddet daha yaya yolu dediğimiz yerde intikal ediyoruz ve ileride sağa dönüp, önceki postlarımda kralın sarayı tarafından çektiğim fotoğrafını sergilediğim bir meydana varıyoruz...
Yukarıda görüyorsunuz daha o meydana girmeden başka bir meydanın içerisindeyiz...Oraya girmemizi de anlamlı kılacak 2 adet kule var...Bu kuleler vakti zamanında burda uluslararası fuar mı olacakmış neymiş, güzel gözüksün diye yapılmış....Bu füze görünümlü kulelerin arasından geçip kralın sarayına doğru intikal ediyoruz, ben en azından öyle sanıyorum, kralın burda yaşadığından da şüpheliyim ayrıca...Yanlış hatırlamıosam hemen kenarda bir fuar binası vardı ancak oyuncak fuarı olduğu için girmedik...Neysem devam ediyoruz...Kuleleleri geçtikten sonra bir meydanı geçip en sonunda kralın sarayıyla karşılaşıyoruz....Bitmiş vaziyetteki ben, o dik merdivenleri çıkıp kralın huzuruna çıkacakmışım...Bak sen ya! Çıkmadım mı? Çıktım? Binbir zırıltı içinde çıktım ama...Bakmayın burdan az gözüküyor...Zaten bitmiş bir insan olarak çıkmayı deneyin bir de...Yukarıya çıkarken kulaklarımda "eye of the tiger" çalıyordu adeta...Çıkınca da "edrrriyeyyyn edrriyeenn" diye bağırasım geldi...Fakat yukarıdan görüntü çok güzel...Daha önceden paylaştığım fuar meydanı fotoğrafı orada çekilmişti işte...Mamafih sarayın içine girmedik, biz dışarıdan seyretmeyi tercih ettik, üstelik tamamlamamız gereken bir planımız vardı, yukarıda bol bol manzara seyrettik, su içtik, fotoğraf çektik...Tam zirveye ulaşmamışken çekilen kralın sarayının bir kısmı fotoğrafını ise yanda bulabilirisiniz...Ben gene hakim bir tepeden barselonayı seyrediyorum gördüğünüz gibi...Sağ tarafımda Kerem'le Merve'yi gökyüzünde Ufo çekerken görebilirsiniz...Normalde ayıp olmasın diye bu sitede diğer arkadaşlarımın fotoğraflarını göstermiyorum ama aflarına sığınarak, çok da net olmadığını düşünerek koymakta sakınca görmedim....Dava felam açmayın haa :)
İşte bööle bööle burdan bi şekilde "ispanya köyü" ne geçtik...İspanya köyü dediğimiz olay, barcelona'nın içinden iki mimar arkadaşın, madrid'e gittikleri zaman, orda ismini gene hatırlamadığım ünlü bir meydanı çok beğenmeleri, ve bu meydanın aynısını barça'da da yapacağız diye tutturmalarıyla başlıyor...Zamanla İspanya'nın değişik bölgelerindeki güzide yapıların da buraya birer replikası yapılıyor ve muazzam büyük bir alana kurulan bu alana "ispanya köyü" deniyor...Giriş tabii ki ücretli, girişte dinleme cihazı temin edip numaralndırılmış binaların hikayeleri hakkında bilgi alabilirsiniz...Yukarıdaki fotoda madrid meydanının replikasını görebilirsiniz...Burada halka açık idamlar gerçekleştirilirmiş efendim zamanında..Tabii yılbaşı ertesi gittiğimiz için içerideki dükkanların çoğu kapalıydı...Bol bol işedik tuvaletlerine...Sıkılmadan uzun vakit geçirilebilecek bir yer...Sokaklar falan da aynen yansıtılmış olaya....Şimdilik bu kadar...Devam edeceğim başka bi zaman...Hadi hoşçakalın...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de neden hiçbizim resmimizi koymuyor volkan diye çok bozulmuştum açıkçası söylediğin iyi oldu.İstediğin resmi koyabilirsin arkadaşım aşkolsun.

volkan dedi ki...

aa o zaman koyarim nolcak ki yaf :)
maksat ayip olmasin :)