5.1.07

BARCELONA! -3-

Efendim Barcelona'daki yemek problemine parmak basmak istiyorum..İlk akşam metroyla yanlış yere çıkıp aç bitap vaziyette yiyecek yer aradık...Diğer günlerde de bir sürü yere rastladık yolumuzu bulup, ancak felaket yavaş bir servis, kendiniz alıyorsanız da acayip bi kuyruk var...İnsanların acelesi yok dediğim gibi, kuyruktakiler de rahat...Belki de böylesi daha doğru bilemiyorum...Bizim fastfoodlarda çalışanlarımız mesela sürekli bir bağırış içinde oradan oraya koşarak/kayarak insan üstü bir gayretle çalışıyorlar, üstelik asgari ücretle...Barcelona'nın fastfoodlarında çalışanları bile çok rahat, yormuyorlar kendilerini...Belki de biz çok fazla hizmet ve gerekenden fazla ilgi bekliyoruz...
İspanya, dünyada Japonya'dan sonra en fazla deniz ürünü tüketen ülke...Çeşit çeşit balık ve deniz ürünü mevcut...Yemeklerden önce bizdeki meze niyetine atıştırmalık "Tapas" dedikleri yemeklerden yiyorlar, deniz ürünü tabii...Kalamar, cins balıklar gibi...Domatesli ekmekleri var sonra, yemeğin yanında bunu da alabiliyoruz...En ünlü yemekleri(İspanya'nın sanırım), "paella" dedikleri, bulgur pilavının üzerini çeşitli deniz börtü böceğiyle doldurdukları bir yemek...Tavada geliyor...Bu yemek en az 2 kişilik sipariş ediliyor...4 kişilik halini fotoğrafta görebilirsiniz...Yenmiş kısmını tek ısırışta Kerem arkadaşımız yedi efenim...

Sonra amcamların "sangria" denen bi içecekleri var aman yarabbi...
Şarap, meyvesuyu ve şeker karışımı olduğunu düşünüyorum...Adeta leğenle getiriyorlar, nasıl içilir bilmiyorum, tadına baktım sadece, aynı büyüklükte bir kola içtim, sonra otele zor yetiştim, tam yılbaşı gecesi oluyor bu olay, yılbaşına açık alanda soğuk havada, bu moktan içecekleri içerek girdik, ancak barsaklarımdaki hareketlenme içecekten miydi, servis 1saat 10 dakikada geldiğinden üşüttüğüm için miydi bilemiyorum tabii...Onun dışında hertürlü yemek de var aradığınız elbette, dönerci bile var, pek iyi değil tabi, fastfood'lar dolu, nezih restoranlar, en iyi şaraplar, paranız varsa heryerde kralsınız...

Hiç yorum yok: