18.9.07

HOMORİKA 5 - NEWARNEYORK

Çarşamba sabahı tam gaz işkenceye devam...Hemen starbucks'ta geleneksel amerikan kahvaltısını yaptıktan sonra, metro'ya atlayıp South Ferry feribot durağına doğru yol aldık...Dikkat edin, ilgili metronun sadece ilk 5 vagonu South Ferry'ye gidiyor...Bir duraktan sonra sanırım gerisini bırakıyorlar başka bir mantık bulamadım ben bu işte :)...Efendim indik metrodan, son durak, hemen Finacial District'in yanı...Feribot iskelesine gittik...Staten Island Feribotuna bineceğiz...Bu feribot beleş, ve güney manhhattını denizden görüyorsunuz...Sonra Staten Island'da inip tekrar feribota binip Mnahattan'daki South Ferry durağına geri dönüyorsunuz...Burada maksat denizden şöyle bir Manhattan'ı görmek...Statue of Liberty'nin de yanından geçiyor...Dışarıdan çok güzel gözüküyor Manhattan, doğruya doğru...Feribotta çekilmiş iki adet foto emirlerinize amadedir efem...

South Ferry terminalinde indikten sonra, orası zaten Financial Strict bölgesi diye geçiyor, Wall Street de ufak ufak yürümeye başladık...Böyle meydan gibi bi yer vardı, Mcdonaldsdan yemeğimizi alıp bizde taşlara oturup herkes gibi yedik yemeğimizi...Öğle tatiliydi, bütün iş merkezleri boşalmıştı dışarı...Ne gusel yerdi lam...Yıkılan ikiz kulelerin hemen arkasında...Bol bo loturup dinlendiğim için burayı çok sevdim, 3 tane foto paylaşcam burayla ilgili :)...

Neyse, ikiz kulelerin yerine çok büyük bişiler yapıyolar, ground zero deniyo artık oraya, oraya da gelicem, ama hemen orda century21 department store diye bi yer var, önder didiydi, allam allam, manyak gibi ayakkabılar var ya, o kadar ucuz ki, manhattan'a giden burayı sakın es geçmesin arkadaşlar."http://www.c21stores.com/#/store-locations/?store=manhattan"...Resmen 2 saat harcadık orda, sırf ayakkabı değil tabii, her türlü şey var, biz vakit bulup da bakamadık herşeye...Sıçtım sadece tuvaletlerine o da yeter :P...Ordan çıkıp ground zero'ya gittik...Bir saygı kulesi şeklinde birşeyler yapıyolar, 2010'da bitecekmiş, acaip bi kompleks...Deli gibi çalışma vardı...Ben yorgunluktan ağlaya zırlaya yola devam edip, o günkü tur programımızı tamamlamak için çabaladım ama...Finacial District bölgesini terkedip, kuzeye doğru China Town ve Little Italy'ye doğru planlı yolculuğumuza başladık...Elimizde harita...Yolun üstünde bi de baktım, aa j&r ...allam daldım tabe...bakacam ya sadece bisi almicam...okuz gibi bi yer...ahan da bakın internetten:http://www.jr.com/...Devam ettik sonra hedefe doğru...Yalnız oralara gelmeden önce, hepimizin filmlerden tanıdığı Brooklyn Bridge üzerinde bir yürüyelim dedik...Köprü dibimizde fekat bir türlü girişi bulamıoz...3 kişiye sorduktan sonra çıktık üstüne...Arabaların geçtiği kısmın üst kısmında yayalar için ayrılmış bir yer var bu tarihi köprünün üstüne...iki şeride bölmüşler, birinden yayalar, diğerinden bisikletliler geçiyor, manzara süper, banklar da koymuşlar oh ne güzel oturdum...Köprünün yarısına kadar gidip geri döndük, pilim bitti, ve brooklyn'e geçmeye hiç niyetim yoktu açıkçası...Aşağıdaki yeşimle olan fotomda, arkamızda görülen köprü Manhattan Köprüsü, tam emin değilim ama çift katlı sanki o köprü, araç trafiği altlı üstlü ters taraflara doğru akıyor...



Sonra köprüden inip, yola bindik, aynen China Town'a devam...Eskiden cadde ve insan sayısı olarak Little Italy ile hemen hemen aynıymış bu China town, ama öyle büyümüş ki, Little Italy'de içine almış, Little Italy dediğiniz yer 1-2 cadde bişi kalmış...Bu china town kadar pis bi yer yoktur heralde dünyada...Nasıl yaşanır orda yaw, zaten ingilizce konuşan da yok, anlatamıcam gitmeyin, Little Italy'de de bi mok yok oraya da gitmeyin...Little Italy'de italyan dondurması ve başka bir kafe'de de yemek yedik..."Teşekkür ederim" dedi lam İtalyan garson bana...


Akşam geç vakit olmuştu...Metro durağını bulacaz diye kaybolduk, ara sokaklarda...Bir de century 21den aldığımız ağırlıklar felam, omzum koptu zati...Zar zor attık kendimizi metroya, bi de aktarma yaptık...Metro'nun hangi istikametine doğru gelenine bineceğimizi anlamaya çalışırken bi bayan gelip yardımcı oldu, sağolsun, o kadar aveldik yane demek ki...Neyse gittik de, bi de Macy'se gittik otelin orda, bana tişört felam aldık...Sonra zıbar 5...

Hiç yorum yok: